Kerst 2017 wordt anders

Kerst 2017 wordt anders

Terwijl veel mensen hopelijk nog genieten van een welverdiende vakantie, zijn hier de voorbereidingen voor een spectaculair kerstseizoen in volle gang. Dit jaar wordt alles anders. Bewustwording, delen, (lokaal) samenwerken, verantwoord, lekker en gezond (snoepen) zijn de sleutelwoorden voor het nieuwe assortiment.

Het afgelopen jaar heb ik me vooral bezig gehouden met me te oriënteren wat er nou zoal aan fijne, eerlijke, gezonde en dus verantwoorde producten verkrijgbaar is. Gelukkig is ook in de foodwereld het besef aan het ontstaan dat het allemaal beter en vooral gezonder (in de breedste zin van het woord of beter gezegd de keten) kan. Dat betekent dat ik nu bezig ben een assortiment kerstpakketten en kerstproducten samen te stellen dat bovenstaande onderschrijft. Dus weg met de pateetjes van 15 gram of potjes jam waar je net geen beschuitje mee kan beleggen.

Wezenlijk bijdragen

Daarnaast ben ik bezig om pakketten te ontwikkelen die een goed doel steunen. Welke blijft nog even een verrassing. En dan hoor ik je denken, “Leuk idee, alleen zal dat wel doorberekend zijn in de prijs van het kerstpakket.” Ook daar geloof ik in een andere aanpak. Het ‘doorschuiven’ van kosten aan de eindgebruiker moet stoppen. En dan heb ik het niet (alleen) kerstpakkettenbranche. In alle systemen (gemeente, banken, verzekeringen, (zorg)verzekeringen en ook de bonus aanbiedingen) worden de zogenaamde ‘weggevertjes’ verdisconteerd in wat de eindgebruiker betaalt. Dus draagt Communikaatie in dit geval een deel van de marge op een kerstpakket af aan het goede doel. (Gratis weggeven wordt toch lastig in deze maatschappij :) ) Jij behoudt daardoor de oorspronkelijke prijs die je normaal ook aan dat kerstpakket kwijt zou zijn.

Gewoon goed

Communikaatie gaat dus voor ‘gewoon goed’. Dat betekent kerstpakketten met een fatsoenlijke inhoud. Ook per product. Dus geen zakje poffertjesmix voor 3 poffertjes, maar een pak van 250 gram. Ik ga voor zoveel mogelijk biologische wijnen en eerlijke kaas. Ook voor de aanverwante producten als snijplanken of tassen kies ik liever voor een duurzaam karakter en/of productie op Nederlandse bodem. Dat is beter dan de hele goedkope (vaak gekopieerde) rommel uit China die Nederland bereikt op vaak een zeer milieuvervuilende manieren of producten die bijdragen aan de ontbossing van de aarde,  plasticvervuiling van onze zeeën of getest zijn op dieren of waar dierwelzijn zeer dubieus is. Daarnaast zullen we bij het inpakproces zoveel mogelijk rekening houden met het gebruik van duurzame materialen. Dus kerstpakketdozen van FSC karton. Inpakken in folie doen we ook. Dat is recyclebaar.

Gewoon duur?

“Leuk allemaal, geweldig! Maar ik heb een budget van € 30,00 excl. btw. Dan heb ik straks zeker 3 producten?” Nee hoor, daar zit nu juist de kracht van Communikaatie. Voor ieder budget zullen er voldoende leuke kerstpakketten beschikbaar zijn met een fatsoenlijke inhoud. Het is voor mij een uitdaging dit allemaal voor elkaar te krijgen, maar ik ga de uitdaging graag aan.  Een betere wereld begint immers bij jezelf.

Niet tellen, maar nadenken

Ik hoop dat ook jij als lezer van deze tekst nadenkt als je weer kerstpakketten moet aanschaffen. Tel jij de artikelen? Om dan vervolgens de meeste artikelen voor de laagste prijs te krijgen? Niet doen. Een doosje met 4 waxinelichtjes is namelijk niet 4 artikelen, maar gewoon 1. Het zou mooi zijn als jullie mij helpen bij te dragen aan een betere wereld, zodat je met een voldaan gevoel straks aan het kerstdiner zit.

Mag ik ook op jou rekenen?

Namens iedereen die ‘beter bezig’ is: BEDANKT.

Karen Bos

In oktober hoop ik weer een fantastische locatie te hebben voor mijn pop-up-kerstshowroom. Als je niet kan wachten om een afspraak te maken… 0343 – 593533 of kerst@communikaatie.nl. Er staat dan een fatsoenlijke kop koffie (of (h)eerlijke thee) voor je klaar.

COMMUNIKAATIE
T 0343 593533
E info@communikaatie.nl

volg ons ook op:
linkedintwitter