Social Media Strippenkaart

Social Media Strippenkaart

Social media, vrijwel ieder bedrijf heeft het, maar vaak:

  • weet men niet wat men kan delen (creativiteit & monitoring)
  • weet men niet hoe je op de juiste manier dingen deelt (social media taal, tags, beeldmateriaal, locatie)
  • zijn de werkzaamheden ondergeschoven bij een medewerker die het ‘erbij’ doet (geen tijd = geen updates)
  • houdt men helemaal niet bij wat er over het bedrijf, vakgebied, concullega’s, klanten gedeeld wordt (zoektermen en monitoring)

Andere valkuilen:

  • Facebook updates die automatisch doorgeplaatst worden op twitter (leesbaarheid & response)
  • LinkedIn updates die doorverwijzen naar Facebook. (leesbaarheid & response)
  • Geen gebruik van # of @. (zoektermen, vindbaarheid, linken)
  • Alleen updates met verkooppraatjes. (1-richtingverkeer, push i.p.v. pull)
  • Nooit tweets/berichten delen (RT) van of reageren op  anderen. (1-richtingverkeer, push i.p.v. pull)

En dat is best jammer…
Want… als je meer wilt bereiken met social media dan:

  • maak je een socialmediaplanning
  • monitor je of je vermeld wordt
  • plaats je regelmatig updates
  • zorg je voor deeplinks naar de eigen website
  • volg je anderen die voor jou en jouw volgers interessant zijn
  • en houd je je ‘umfeld’ in de gaten

Ver van je bed?

Is dit allemaal een ver van je bed show? Heb je geen zin of tijd om je hierin te verdiepen? Dan kun je beter de werkzaamheden outsourcen, zodat snel en vakkundig updates worden geplaatst uit naam van jouw bedrijf.

Social Media Strippenkaart (SMS)

Wat is dat?
De Communikaatie SMS is een abonnement tegen een vast tarief, waarbij je het bijhouden van social media inkoopt.

Uw SMS-kosten per maand zijn afhankelijk van:

  1. Het aantal social media platformen, waarop u actief bent of wenst te zijn.
  2. Welke dienstverlening u wenst:
    1. Alleen updates plaatsen
    2. Updates plaatsen + monitoring
    3. Updates plaatsen + monitoring + volgen + reageren & liken
  3. Het aantal zoekprofielen dat nodig is om uw doelgroepen scherp te krijgen.
  4. Eventuele doelgroepgerichte advertenties.

Samen met u bepalen we welk pakket voor u het meest interessant is. Want het vinden en bereiken van uw doelgroep(en) staat voorop. Interessant? Neem dan hier contact op.

En verder:

  • Het begint met het opstellen van een social media planning. Dat is de vertrekbasis tot het systematisch toepassen van social media.
  • Het eerst online beschikbaar maken van meer informatie op uw website volgens uw CMS-systeem, zodat er vanuit de updates gelinkt kan worden naar uw website behoort tevens tot de mogelijkheden.

Leuk, maar komt het dan goed?

Ja, Communikaatie beheert niet alleen al jaren voor klanten websites in veel verschillende CMS-systemen, maar ook de social media accounts. We gaan planmatig aan de slag en daarnaast is er ook volop ruimte voor ad hoc berichtgeving. Aan de hand van rapportages kunt u precies zien wat er bereikt wordt. Wedden dat het werkt?

COMMUNIKAATIE
T 0343 593533
E info@communikaatie.nl

volg ons ook op:
linkedintwitter